REHABILITACJA SPOŁECZNA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH ZLECANA ZE ŚRODKÓW PFRON – To ja! Kampania na rzecz integracji osób z niepełnosprawnościami.

Partnerstwo: Dolnośląska Federacja Organizacji Pozarządowych i Federacja Kibiców Niepełnosprawnych 
Realizacja: 15.05.2021 – 31.12.2021
Budżet: 72 000 zł
Zadanie publiczne jest współfinansowane ze środków finansowych PFRON otrzymanych od Gminy Wrocław | www.mops.wroclaw.pl

Miejsce realizacji zadania: Wrocław

Grupa docelowa: Grupą docelową są mieszkańcy Wrocławia oraz osoby przebywające w naszym mieście (min. 3 tys osób), ze szczególnym uwzględnieniem osób, które we Wrocławiu poruszają w przestrzeni publicznej, a w szczególności komunikacją miejską, korzystają z miejsc kultury i innych instytucji publicznych, itp.

Kampania ma na celu przekazać wiedzę, uwrażliwić na potrzeby innych osób. Podstawowe zasady savoir-vivre wobec osób z niepełnosprawnościami będzie mógł nabyć każdy, do kogo dotrze zdywersyfikowany przekaz.
Prosty i logiczny przekaz dotrze zarówno do dzieci, jak i dorosłych. Chcemy, by każdy potencjalny odbiorca posiadł lub poszerzył wiedzę i świadomość tematu, którego dotyczy kampania społeczna.

Pośrednimi odbiorcami działania będą same osoby z niepełnosprawnościami, które próbują być aktywne społecznie i zawodowo, a które z powodu niepełnosprawności napotykają na bariery i trudności w przestrzeni publicznej. Ograniczenia te najczęściej są spowodowane brakiem wiedzy innych użytkowników miasta z zakresu rzeczywistych potrzeb i możliwości m.in. osób niewidomych, niedowidzących, głuchych, niedosłyszących, z niepełnosprawnością ruchową, czy intelektualną.

Kampania ma na celu szeroko promować wiedzę, a także uwrażliwić wrocławianki i wrocławian na potrzeby innych osób. Podstawowe zasady savoir-vivre wobec osób z niepełnosprawnościami będzie mógł nabyć każdy (dzieci, młodzież, dorośli, seniorzy), do kogo dotrze zdywersyfikowany przekaz (prosty i logiczny). Założeniem projektu jest, aby każdy potencjalny odbiorca posiadł lub poszerzył wiedzę i zyskał świadomość tematu dostępności, którego dotyczyć będzie planowana kampania społeczna.

Skip to content