Johanneum Novum
wsparcie dialogu międzykulturowego we wrocławskich szkołach
i przedszkolach

Realizacja: 15.03.2019r. –31.12.2019r.

Budżet: 114 000, 00 zł

Projekt współfinansowany ze środków Gminy Wrocław

Celem projektu jest kompleksowe wsparcie dialogu międzykulturowego we wrocławskich szkołach i przedszkolach. Projekt jest odpowiedzią na szerokie potrzeby realizacji działań wspierających dialog międzykulturowy we wrocławskich szkołach i przedszkolach

Zakładane cele:

  • Pokazanie, że szkoła może być miejscem wspólnego działania różnych grup na rzecz otwartości i tolerancji.
  • Przygotowanie nauczycieli do prowadzenia działań edukacyjnych z zakresu edukacji międzykulturowej i edukacji globalnej poprzez wyposażenie ich w następujące umiejętności (warsztaty kompetencji międzykulturowych):
    • prezentowanie innych kultur w sposób odpowiedzialny i sprawiedliwy (bez powielania stereotypów i stosowania uproszczeń, warsztaty kompetencji międzykulturowych);
    • wywieranie pozytywnego wpływu na klimat panujący w klasie i wzrost poczucia współodpowiedzialności za dobre samopoczucie i sprawiedliwe traktowanie rówieśników.
  • Zapoznanie nauczycieli i pedagogów poprzez aktywną formę uczestnictwa z wiedzą dotyczącą mechanizmów grupowych w sytuacjach przemocowych, dręczenia, (ang. bullying) z perspektywy świadka pozwala na wypracowanie skutecznych zachowań empatycznych i pomocowych (warsztaty z bullyingu).
  • Budowanie świadomości roli zachowania każdego z uczniów w procesie dręczenia, a tym samym jak duży wpływ mają na poczucie wartości i przynależności do klasy osób będących ofiarami dręczenia (warsztaty z bullyingu).
  • Zbudowanie w dzieciach w wieku przedszkolnym pozytywnego wizerunku wybranych kultur oraz osób reprezentujących te kultury (warsztaty dla dzieci przedszkolnych).
  • Zbudowanie w dzieciach w wieku przedszkolnym otwartości na wymiary kultury odmienne od tej, którą sami reprezentują oraz do przedstawicieli tych kultur (warsztaty dla dzieci przedszkolnych).
  • Nabycie przez dzieci w wieku przedszkolnym konkretnej wiedzy z zakresu wiedzy o kulturze różnych regionów świata (warsztaty dla dzieci przedszkolnych).
  • Poszerzenie kompetencji Ambasadorek/Ambasadorów Dialogu w zakresie rozpoznawania i reagowania na przemoc motywowana uprzedzeniami (szkolenia dla Ambasadorów Dialogu).
  • Zwiększenie wiedzy i świadomości na temat tego, jak kształtują się relacje międzygrupowe w społeczeństwie w kontekście dyskryminacji.
  • Zwiększenie wiedzy na temat stereotypów, uprzedzeń oraz przesłanek i mechanizmu dyskryminacji.
  • Rozpoznawanie przejawów dyskryminacji w różnych obszarach życia.
  • Zwiększenie wiedzy na temat sposobów reagowania i metod interwencji.
  • Pokazanie, że teatr może być narzędziem realnej zmiany i wywoływać dyskusje o mowie nienawiści oraz sposobach radzenia sobie z nią (komponent teatralny projektu).
  • Zaznajomienie nauczycieli i uczniów z możliwościami pedagogiki teatralnej (komponent teatralny projektu).

FB Projektu: www.facebook.com/pg/johanneum.novum

Mail kontaktowy: dfop@dfop.org.pl

Skip to content